اخبار معارفی رسانه‌ها / ابلاغ دستور‌العمل فعالیت مبلغان در ماه رمضان
کد خبر: 3964273
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

اخبار معارفی رسانه‌ها / ابلاغ دستور‌العمل فعالیت مبلغان در ماه رمضان

«ابلاغ دستور‌العمل فعالیت مبلغان» یکی از عناوین مهم اخبار معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 24 فروردین‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه بررسی می‌کنیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان «ماه رمضان امسال از مبلغان بومی استفاده می‌کنیم/ ابلاغ دستور‌العمل فعالیت مبلغان» می‌خوانیم: حجت‌الاسلام جنتی محب، معاون اداره کل اعزام مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی، درباره فعالیت مبلغان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: اقدامات اجتماعی و فرهنگی اداره کل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی ویژه ماه مبارک رمضان ۱۴۴۲ هجری قمری با توجه به وضعیت جدید کشور و محدودیت‌های کرونایی، طراحی شده است. وی ضمن اشاره به این مطلب که بهره‌مندی از مبلغان بومی اولویت اداره کل اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی است اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های این اداره مبلغان بومی سراسر کشور در مناطق تبلیغی خود در طرح «شهید سلیمانی»، «امداد فرهنگی»، «توزیع بسته‌های معیشتی و فرهنگی»، «همکاری با کادر درمان»، «خدمت‌رسانی به خانواده مبتلایان و آسیب دیدگان از کرونا» و «طرح مواسات اسلامی و همدلی مؤمنانه» مشارکت خواهند داشت.
 
معاون اداره کل اعزام مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: فعالیت گسترده مبلغان جهادی در مناطق مختلف کشور در عرصه‌های ذکر شده از ابتدای شیوع این بیماری در کشور آغاز و تاکنون ادامه داشته است و با هدایت و راهنمایی سکان‌دار انقلاب اسلامی در نوروز ۱۴۰۰؛ مبلغان مأمور به امیدآفرینی، تواصی به‌حق و صبر نیز شده‌اند، لذا باید گفت که مبلغان، فرماندهان و افسران جنگ نرم هستند و امروز فعالیت این افسران جنگ نرم در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و خدمت‌رسانی به ملت با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان اهمیت بالاتری یافته است. بر این اساس سازمان‌های تبلیغی حوزوی از جمله دفتر و سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن تأکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا، زمینه فعالیت‌های یادشده از سوی مبلغان در ماه مبارک رمضان در مساجد، حسینیه‌ها و سایر اماکن را فراهم خواهند ساخت و همکاری مبلغان با ستاد ملی کرونا، کادر درمان و متولیان طرح شهید سلیمانی و... افزایش خواهد یافت.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «نماز جماعت در حرم سید‌الکریم‌(ع) تا اطلاع ثانوی اقامه نمی‌شود»، «ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: چهارشنبه، اول ماه مبارک رمضان خواهد بود» و «ترتیل صفحه ۸۹ قرآن/ مهم‌ترین انگیزه جهاد+فیلم، متن و مفاهیم» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز هشت خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نمازهای جماعت، احیای شب‌های قدر، نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس برگزار می‌شود» می‌خوانیم: حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی معاون راهبری استان‌ها و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تلاش این سازمان در ارائه طرح کارشناسی و گرفتن مجوز برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان در اماکن مذهبی گفت: مساجد سراسر کشور در طول ماه رمضان تعطیل نمی‌شوند و فعالیت اماکن مذهبی در امدادرسانی به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا همانند سال گذشته ادامه خواهد داشت. بر اساس نامه وزیر محترم بهداشت با برگزاری نماز جماعت به‌صورت محدود در همه مناطق کشور به مدت نیم ساعت و مراسم احیای شب‌های قدر به مدت دو ساعت در فضای باز  موافقت شده است. معاون ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به جلسه اخیر کمیته اجتماعی و امنیتی ستاد کرونا از تصویب برپایی نماز عید فطر در فضای باز و راهپیمایی خودرویی روز قدس در سراسر کشور خبر داد.
 
هفت خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مجمع علمی خانه مداحان در گلایه از ستاد کرونا بیانیه داد/ چه‌ کسانی در امور معنوی به شما مشاوره می‌دهند؟»، «دعای امام صادق (ع) در شب آخر ماه شعبان»، «چراغ هیئت‌ها در ماه رمضان خاموش نمی‌ماند/ تمرکز هیئت‌های مذهبی بر رسیدگی به نیازمندان»، «مراسمات مناجات سحرگاهی ماه رمضان مشخص شد / حاج منصور در مسجد ارک، شیخ حسین در حسینیه هدایت»، «اعمال شب و روز اول ماه رمضان / دعای امام صادق در آغاز ماه مهمانی خدا»، «احکام ماه رمضان | راهکاری ساده برای تشخیص اول ماه‌های قمری» و «اشاره مهم قرآن به تأثیر نیت بدی که هنوز انجام نشده بر زندگی انسان» هستند.
 
ایسنا
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز شش خبر با عناوین «تقویت وحدت مسلمین با حضور در راهپیمایی اربعین»، «عراق خاکریز آبروی تشیع است»، «اعلام ساعت بازگشایی درب‌های آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)»، «آغاز عملیات اجرایی احداث مسجد هفت درب مشهد»، «چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان است» و «ویژه برنامه های افطار تلویزیون را بشناسید» منتشر کرده است.
 
ایرنا
 
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا امروز چهار خبر با عناوین «شهرداری تهران «بر آستان جانان» را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند»، «سالار عقیلی و حجت اشرف‌زاده برای «دعوت» خواندند»، «نشاط قرآنی هدیه ماه خدا بر جان‌های خسته از کرونا» و «چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان است» منتشر کرده است.
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر، امروز سه خبر با عناوین «فرش‌هایی که زینت‌بخش حرم حضرت عباس(ع) هستند»، «‌از تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه تا شرح دعاها و تعقیبات ماه رمضان» و «حجت‌الاسلام محمدجعفر تجلی درگذشت» منتشر کرده است. 
 
میزان
 
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «پویش نشاط نوروزی با کتاب تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید شد» می‌خوانیم: ابراهیم حیدری درباره‌ی برگزاری این پویش گفت: پویش ملی نشاط نوروزی با کتاب با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان‌ها هم‌زمان با نوروز ۱۴۰۰ آغاز شد. در این پویش شرکت‌کنندگان در یک کلیپ ویدئویی کوتاه (حداکثر ۳ دقیقه) به معرفی کتاب مطالعه شده می‎پردازند. در پایان پویش نیز به تعدادی از برگزیدگانی که بیشترین امتیازها را کسب کرده باشند، علاوه بر معرفی در سطح ملی، جوایزی اهدا خواهد شد. با توجه به استقبال گسترده خانواده‌ها و درخواست ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و نیز استمرار شرایط و فرصت بیشتر دانش آموزان و غنی‌سازی اوقات فراغت آن‌ها این پویش تا روز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ تمدید شد. بر اساس این گزارش، علاقه‌‏مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‏ی نحوه ‏ی برگزاری این پویش و ثبت‏ نام می‏‌توانند به سایت شبکه‎ ترویج کتابخوانی به نشانی http://bookpromotion.ir/ مراجعه کنند یا با شماره‏‌های ۰۲۱۸۸۳۴۲۹۸۰ و ۰۲۱۸۸۳۴۲۹۷۹ تماس بگیرند.
 
سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «مهمترین اعمال شب اول ماه مبارک رمضان»، ««حمید حامی» تیتراژ «بچه مهندس۴» را خواند» و «ماه مبارک رمضان چه کتاب‌هایی بخوانیم؟» هستند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
چهار خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری نیز شامل «مسابقه بزرگ پیامکی کلام امیر برگزار می‌شود»، «سعید حدادیان رئیس مجمع علمی خانه مداحان شد»، «چهارشنبه ۲۵ فروردین اول ماه رمضان است» و «بهترین روش دعوت مردم به نیکی چه روشی است؟» هستند.
انتهای پیام
captcha